“Joga nav antīki mītiska dzīves filosofija, bet gan mūžīga mūsdienu un nākotnes nepieciešamība,” par jogu saka jogas autoritāte Svāmi Šivananda Sarasvatī.
Vārdajoga nozīme slēpjas sanskrita vārdā - jūdž - savienot, saskaņot. Praktiskajā plānā - ķermeņa un prāta sabalansēšana. Bet, skatoties saturīgākā līmenī, joga ir individuālās un visuma apziņas savienība. Apziņas vienvirziena kustība. Joga ir tad, kad Mēs esam apjēguši pasaules Dievišķo dabu it visā un tad, kad esam pieņēmuši pasauli tādu, kāda tā ir - dažāda. Ne laba ne slikta.
"Joga ir prāta viļņu nomierināšana" - tā 2. Rādža jogas sūtrā jogu formulē Patandžalī Maharišī. Joga ir caur zināšanām un disciplīnu spēja pārvaldīt savu prātu.
"Es neesmu ķermenis. Es neesmu prāts. Es esmu Sat Čit Ananda." - šī ir Svāmī Šivanandas formula, kura ir kā jebkura jogas novirziena atslēga. Termins Sat Čit Ananda nozīmē Tīrā apziņa, mūžīgās zināšanas, gaisma, Dieva izpausme.
Lai arī cik dažādi šķistu vārda joga skaidrojumi, viņi visi ved uz vienu procesu - uz darbu ar apziņu. Joga nav "atslēgšanās" vai bēgšana no realitātes, bet tuvošanās tai. Joga ir spēja izšķirt īsto, patieso no neīstā, iluziorā.